• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vad gör jag nu? (Spelberoende, blancolån)

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anonymspeltorsk

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
30 Oktober 2023
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Lider med dig, vart i samma situation! Jag är av sorten som hellre håller problemen för mig själv och försökte dölja mina lån till varje pris, var hemma varannan dag på rasten från jobbet och tömde brevlådan etc. Kan skriva en hel bibel om sjuka grejer jag ljugit om för att slippa säga som det är.
Till det viktiga, ställ frågan till dig själv om problemet att ni kanske inte har det så bra har att göra med att du är deprimerad och helst vill vara hemma, samt har inga pengar till nöjen osv vilket gör att stämningen kanske inte är så bra? Sitter och funderar på hur du ska vinna tillbaka gör ingen nytta utan det bästa är att bara säga som det är, skiter det sig så är det så men du kan heller inte leva i en lögn och må dåligt! Hoppas det ordnar sig för dig!
 

Skuldsatt22

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
28 December 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
14
Poäng
42
Tack för stödet. Tog modet till mig igår och lämnade över ett brev jag skrivit. Men reaktionen blev som jag förväntat mig. Han blev jättearg och bestämde sig på studs för att vi ska separera. Jag får ju flytta, har inte råd att bo kvar. Men hur sjutton hittar man en lägenhet som inte får kosta så mycket för det kan jag ju inte betala…
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 280
Mottagna reaktioner
764
Poäng
677
Tack för stödet. Tog modet till mig igår och lämnade över ett brev jag skrivit. Men reaktionen blev som jag förväntat mig. Han blev jättearg och bestämde sig på studs för att vi ska separera. Jag får ju flytta, har inte råd att bo kvar. Men hur sjutton hittar man en lägenhet som inte får kosta så mycket för det kan jag ju inte betala…
Det är såklart svårt. Men bestäm dig för att du SKA hitta en lägenhet, lösa det. Ta alla halmstrån som går att hitta. Ger man sig fan på det så brukar det lösa sig. Vad får lägenheten kosta, börja där. Håller tummarna!
 

Karlsson24

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
25
Poäng
91
Tack för stödet. Tog modet till mig igår och lämnade över ett brev jag skrivit. Men reaktionen blev som jag förväntat mig. Han blev jättearg och bestämde sig på studs för att vi ska separera. Jag får ju flytta, har inte råd att bo kvar. Men hur sjutton hittar man en lägenhet som inte får kosta så mycket för det kan jag ju inte betala…
Usch stackare, jag lider med dig men modigt av dig att berätta och ur allt det dåliga kommer det komma något bra, det är jag säker på. Äger ni huset tillsammans? Om ja så måste väl det ändå splittas och din del då säljas så får du in lite extra kronor på det? Jag vet ju inte var du bor men kolla i olika ”hyr ut bostad” Facebook grupper. Ibland dyker det upp folk som hyr ut extra hus på sin tomt och det brukar vara lite billigare. Vet inte vad du har för budget heller men homeq.se, blocket, ring kommunen och förklara läget att du är i starkt behov av boende, socialen kanske kan hjälpa dig också. Speca upp alla skulder och se hur mycket du får över varje månad. Ta hjälp av en skuldrådgivare, det är gratis i kommunen.
 

Egget

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 Maj 2022
Meddelanden
139
Mottagna reaktioner
49
Poäng
157
Tack för stödet. Tog modet till mig igår och lämnade över ett brev jag skrivit. Men reaktionen blev som jag förväntat mig. Han blev jättearg och bestämde sig på studs för att vi ska separera. Jag får ju flytta, har inte råd att bo kvar. Men hur sjutton hittar man en lägenhet som inte får kosta så mycket för det kan jag ju inte betala…
Tråkigt att höra, men det behöver ju inte vara kört för det.
Du släppte en rejäl bomb på honom, med lite tur kan han lugna ner sig efter några dagar och inse att det "bara" är pengar och ni kan kämpa er igenom detta.

Oavsett, ge inte upp och kämpa på!
 

Felicia_H

Medlem
Poäng: 87
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
21
Poäng
87
Tack för stödet. Tog modet till mig igår och lämnade över ett brev jag skrivit. Men reaktionen blev som jag förväntat mig. Han blev jättearg och bestämde sig på studs för att vi ska separera. Jag får ju flytta, har inte råd att bo kvar. Men hur sjutton hittar man en lägenhet som inte får kosta så mycket för det kan jag ju inte betala…
Usch, känner verkligen med dig, då jag var i en liknande situation själv för 3 år sedan. (sambo sedan 10 år, en 4-åring och gravid med nr 2..).
Jag hade dolt det för alla i min omgivning i 3 år, blancolån på 2,1 mille.

Det går aldrig att förutse reaktionen hos den du berättar för, men kom ihåg att hans känslor kan komma att förändras när han har fått lite tid att smälta det. För dig är det här ingen ny information, du har ju levt med både vetskapen och ångesten under lång tid; men din man fick just en bomb rakt i knäet, och du har precis skakat om hela hans tillvaro - det är mycket att ta in på en gång.

Jag vet att det inte känns så just nu - men det KAN bli bra till slut, jag lovar.
Jag hittade en andrahandslgh, fick skuldsanering, och har inte spelat på 2 år nu.

Du är välkommen att höra av dig privat, eller ställa frågor här om du undrar något eller bara vill ventilera.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 667
Mottagna reaktioner
7 082
Poäng
4 807
Tack för stödet. Tog modet till mig igår och lämnade över ett brev jag skrivit. Men reaktionen blev som jag förväntat mig. Han blev jättearg och bestämde sig på studs för att vi ska separera. Jag får ju flytta, har inte råd att bo kvar. Men hur sjutton hittar man en lägenhet som inte får kosta så mycket för det kan jag ju inte betala…
Då har du avklarat det värsta och det som tyngde dig mest. Oavsett hans reaktion så har du tagit ett viktigt steg för dig själv. Pengar är bara pengar!
Om det är svårt att skaffa sig en lägenhet så tipsar även jag att kolla i FB grupper för din ort. Finns massa folk som hyr ut i andra hand. Lägg din energi på att hitta bostad (om du kommer behöva flytta, det vet vi inte än) och att hålla dig borta fr spel så löser resten sig.
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
363
Mottagna reaktioner
282
Poäng
437
Tack för stödet. Tog modet till mig igår och lämnade över ett brev jag skrivit. Men reaktionen blev som jag förväntat mig. Han blev jättearg och bestämde sig på studs för att vi ska separera. Jag får ju flytta, har inte råd att bo kvar. Men hur sjutton hittar man en lägenhet som inte får kosta så mycket för det kan jag ju inte betala…
Modigt av dig att berätta. Som andra har skrivit; du har gjort det som är absolut jobbigast. Finns så klart mycket som behöver göras om man måste flytta, men att berätta om en sån stor hemlighet för sina nära är det jobbigaste. Du får låta din man smälta den första chocken så att du vid läge kan prata med honom. En chock för honom så klart, men kan ju ändra sitt första beslut. Trots den väldigt jobbiga situation du nu är i så har du berättat något som har tyngt dig och kan släppa ångesten av att behöva dölja allt. Det gör att du kommer må bättre på sikt även om du kanske inte känner det nu. Nu kan det vara det tillfället i ditt liv där allt vänder. Håller tummarna för dig!
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 647
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
623
Mottagna reaktioner
712
Poäng
647
Tack för stödet. Tog modet till mig igår och lämnade över ett brev jag skrivit. Men reaktionen blev som jag förväntat mig. Han blev jättearg och bestämde sig på studs för att vi ska separera. Jag får ju flytta, har inte råd att bo kvar. Men hur sjutton hittar man en lägenhet som inte får kosta så mycket för det kan jag ju inte betala…
Det känns inte så nu, men du gjorde rätt. Och, igen, det känns inte så nu men du är i en sundare position än du var i igår innan du berättat. Det är nu lättare för dig att komma på rätt köl, även om det känns jobbigt och svårt. Det kommer bara att ta tid.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp